wtorek, 22 sierpnia 2017

10 powodów dlaczego powinieneś przeczytać The Call Wezwanie Peadar O'Guilin.

Witajcie. To znowu ja. A wraz ze mną przyszedł nowy post. Znowu na tapecie Wydawnictwo Czwarta strona, któremu dziękuję za książkę.Dziękuję wam za każdy komentarz.

The Call Wezwanie - Peadar O'Guilin
Wydawnictwo Czwarta Strona





1 OKŁADKA
Mroczne arcydzieło. Czwarta Strona ostatnio szaleje z tymi okładkami. Co jedna to piękniejsza. Okładka The Call Wezwanie jest mroczna. Całe jej tło stanowi szkarłat a na nim dziesiątki malutkich czaszek. No i jest jeszcze centrum. Dziura a w niej większa czaszka otoczona pozłacanymi kręgami. Cały napis stanowiący tytuł jest złoty co dodatkowo działa korzystnie na zmysł wzroku. Kiedy pierwszy raz wzięłam ją do ręki od razu lekko się wystraszyłam. Ale o to chyba chodziło. Piękna i mroczna!


2. KLIMAT
Czegoś takiego jeszcze nie widziałam. Jest niepowtarzalny. Mroczny. Tajemniczy. Zderzenie dwóch światów. Strachu i żądzy krwi. To jest niemożliwe. Miałam ciarki na plecach gdy czytałam tą książkę.


3. HISTORIA
Nessa jest nastolatką borykającą się z chorobą nóg. Nie może biegać. Porusza się o kulach. Żyje w świecie, w którym osoby do osiemnastego roku życia znikają na trzy minuty w straszliwym świecie. Praktycznie nikt nie wraca. Wraca jego ciało. Nessa i jej przyjaciółka Megan zamieszkują szkolny kampus gdzie wraz z innymi dzieciakami trenują do przyjści a po nich Sidhe. Tajemniczych istot rodem z horroru. Podczas podróży do szkoły zastaje je Wezwanie. To chłopak. Jego ciało zostaje ozdobione kilkoma rogami. Nessa, Megan i ich przyjaciel Anto zrobią wszystko aby jakoś przetrwać.


4. POSTAĆ GŁÓWNA
Nessa. Ambitna dziewczyna. Uparta. Bardzo mi się to w niej podobało. Zaciskała zęby i mimo szyderstw ze strony rówieśników zawsze zachowywała pogodny uśmiech. Nie przejmowała się niczym. Nawet nie narzekała na swój stan zdrowia. Jest dzielna i wytrwała. No i jak się później okaże, bardzo odważna.


5. POSTAĆ DRUGOPLANOWA
Megan. Przyjaciółka Nessy. Oddana o wierna. Szalona. Lubi imprezy i czasem coś więcej. Jednak jest takim promykiem dla Nessy.


6. PUNKT NIEDOCIĄGNIĘĆ
Muszę to napisać. Książka jest za bardzo dynamiczna. To znaczy, super że coś się dzieje i nie jest monotonnie. Ale jednak czułam niedosyt. Czegoś mi brakowało. Niektóre rzeczy w tej książce autor tylko pogłaskał i zostawił. Liczę, że drugi tom mi to wynagrodzi.


7. UCZUCIE
Przyjaźń między Megan a Nessą jest czymś pięknym. Mimo kalectwa przyjaciółki, Meg zawsze jest przy niej. Podczas treningów dotrzymuje jej kroku. Mimo, że musi przez to dobiegać ostatnia. Jest szalona ale przez to Nessa czuje się dobrze. To fajne i potrzebne uczucie w tej książce.
Uczucie między Nessą i Anto jakoś mi umknęło. To jest taki minus tej książki. Za mało przerywników w mrocznej akcji. Ale widziałam przyjaźń między tą dwójką. Nie taką jaką między dziewczynami ale dało się to zauważyć.


8. EFEKTY SPECJALNE
No to uwaga. Zaczynam się zachwycać. Ta książka jest taka oryginalna, że brak mi słów! No dobrze. Mam wiele słów. Przede wszystkim postaci dziwnego ludu, zamieszkujące inny wymiar. Sidhe. Piękni lecz niebezpieczni. Pragnący dorwać i zabić każdego człowieka, który wkroczy na ich teren. Ale czasem robią wyjątek. Pozwalają wrócić ale w zamian "obdarzają" śmiałka czymś specjalnym. Sam świat tych istot to niezwykła kraina. Roślinność, która wygląda jak z kosmosu. Wszędzie ogień. Nawet jeziora są z ognia. Flora jest złożona z morderczych gatunków. Ten niebezpieczny świat jest jednocześnie okropny ale i fascynujący.


9. KOMU POLECAM
Przede wszystkim starszym czytelnikom. Ośmielę się nawet powiedzieć, że dorosłym. Nie popieram szprycowania młodego mózgu tak ciężką literaturą, gdzie co chwilę jest scena śmierci. Jednak polecam tą książkę. Odważnym i takim co chcą być odważni.


10. OPISZ W 5 SŁOWACH
Genialna. Mroczna. Odmienna. Wciągająca. Niezwykła.


16 komentarzy:

  1. Na początku myślałam, że to książka nie dla mnie... Teraz jak czytam Twoją recenzję to mam ochotę po nią sięgnąć, nawet jeżeli jedynym powodem miałby być ten świat! Fascynujące :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wciąż widzę gdzieś tę książkę, chyba czas wreszcie po nią sięgnąć :D

    Buziaki!
    Kaja z ksiazkowezamieszanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Duuuzo słyszałam i dużo dobrego o tej książce a Ty tylko to potwierdzasz. Lubię takich upartych bohaterów, którzy aby przetrwać zrobią wszystko. Chyba każdy z nas walczyłby o życie aż do końca

    OdpowiedzUsuń
  4. O książce dużo słyszałam - pozytywne i negatywne opinie. Faktycznie, okładka jest ładna, taka 'inna' :). Polecasz dorosłym czytelnikom...? Hehe, będę rebelem :P przezczytam ją i tak :)
    Pozdrowionka :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kolejna książka, która zawładnęła bookstagramem. Wszędzie ją widzę, a jednak po nią jeszcze nie sięgnęłam. Czy powinnam? Po Twojej recenzji chyba tak! Powiedzmy, że jestem przekonana w 90% a 10% namysłu zostawię sobie.
    Świetnie to wyszło, powodzenia i buziaki!
    Dominika z ohbookishme😘

    OdpowiedzUsuń
  6. Już nie mogę się doczekać, kiedy ją dorwę! To kolejna polecająca, ale nie zachwalająca tę książkę recenzja. Sama chciałabym się przekonać, czy jest na prawdę tak dobra. Chcę już, teraz! :D
    Mam nadzieję, że punkt 9 nie jest aż takim spojlerem, jakim się wydaje x.x

    zapraszam też do mnie: czyczytamtam.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Dużo dobrych opinii słyszałam o tej pozycji i z racji, że jest otoczona mroczną aurą i żądzą krwi - chętnie po nią sięgnę. I fakt, okładki są coraz to lepsze.
    Pozdrawiam// ksiazkiwpiekle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Niedawno ją czytałam. Fakt, jest wspaniała, ale czegoś mi tam brakowało. Czułam niedosyt. Tak, jak wspomniałaś - niektóre wątki były kompletnie nierozwinięte, a szkoda :/ Ogólna ocena jak najbardziej na plus ;)
    Buziaki, Jula

    OdpowiedzUsuń
  9. Słyszałam o tej książce. Nie wiedziałam natomiast że jest taka interesująca. Bałam się, że to zwykła przygodówka. Widzę jednak, że jest i lekki horror, trochę fantastyki, przygoda i przyjaźń. Wpisuję do mojej listy "must have". Okładka jest boska! Ma w sobie coś z tajemniczości. Ja to uwielbiam. Aleksandra z bukku-recenzje :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytałam tę książkę i w sumie mi się podobała. Jednak Conor był TRAGICZNY. Przez niego miałam ochotę rzucić tą książką, a nie zdarza mi się to często :)
    Pozdrawiam
    http://czytaniejestmagiczne.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Hm. Krew i flaki to zdecydowanie tematy, których unikam w książkach. Ale uwielbiam takie tajemnicze, nieznane światy, inny wymiar, dziwny lud... Niestety, strach przed flakami wygrywa w walce z zaciekawieniem.

    Bardzo podoba mi się konstrukcja Twojej recenzji :) Wypunktowana. Każdy punkt zatytułowany, dzięki czemu wiem, czego się spodziewać, o czym będziesz pisać :) Super!

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie byłam specjalnie przekonana do tej książki, ale po twoim wpisie stwierdzam, że muszę ją przeczytać. Ciekawi mnie co się dzieje podczas tego Wezwania i dlaczego wracają jedynie ciała :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Czytałam różne recenzje tej książki i chyba nie pozostaje mi nic innego jak samej po nią sięgnąć i przekonać się, jak jest w rzeczywistości - Twoja recenzja zdecydowanie się do tego przyczynia - dziękuję i pozdrawiam! :)

    shevvolfxczyta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Zachęciłaś mnie! Na pewno sięgnę po ten tytuł!

    OdpowiedzUsuń
  15. Okładka rzeczywiście piękna, chociaż ja w końcu i tak czytałam ebooka xd. I jakbym wcześniej nie znała tej książki to po twoim wpisie bym pewnie zaraz po nią pobiegła :D


    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
  16. Dobrze, że czeka już u mnie na półce :)

    Pozdrawiam i obserwuję :D,
    camilleshade-books.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń